![]() |
![]() ![]() |
Priebeh interakcie
užívateľa so službou je znázornený na obrázku. Služba po privítaní vyzve
užívateľa na zadanie názvu fakulty. V prípade zadania inej fakulty než FEI je užívateľ
informovaný o telefónnom čísle sekretariátu príslušnej
fakulty. Po vypočutí
telefónneho čísla má možnosť zopakovania čísla, zadania inej fakulty, resp.
ukončenia dialógu (bodkovaná vetva na o Služba podporuje „skákanie do reči“ (barge-in) takže užívateľ nemusí čakať kým doznie úplná výzva systému a môže ju kedykoľvek prerušiť svojou odpoveďou. Gramatika definujúca akceptovateľné odpovede užívateľa je rozdelená do niekoľkých častí. Prvá časť gramatiky obsahuje názvy fakúlt. Fakulty je možné zadávať celým názvom (napr. „fakulta elektrotechniky a informatiky“), alebo zadaním kľúčového slova (napr. „elektrotechnická“) Druhá časť gramatiky obsahuje názvy katedier fakulty elektrotechniky a informatiky. Znovu existuje možnosť zadania celého názvu, prípadne kľúčového slova (napr. „telekomunikácií“ namiesto „katedra elektroniky a multimediálnych telekomunikácií“). Tretia časť gramatiky obsahuje mená a priezviská zamestnancov vrátane titulu, prípadne oslovenia – pán, pani, zoskupené podľa príslušnosti ku konkrétnej katedre. Aktívna je vždy len gramatika zvolenej katedry. Gramatiky sú navrhnuté tak, aby existovala možnosť zadať len priezvisko, zadať meno familiárne (napr. Peter – Peťo), zadať s titulom, alebo bez, atď. Užívateľ musí zadať minimálne priezvisko aby bol zamestnanec jednoznačne identifikovaný. V prípade zamestnancov s rovnakým priezviskom a príslušnosťou k rovnakej katedre si systém vyžiada celé meno doplňujúcou otázkou. Štvrtú časť gramatiky tvoria možné odpovede používateľa na otázku, či si praje zopakovať telefónne číslo, pokračovať iným zamestnancom zo zvolenej katedry, zamestnancom inej katedry, alebo ukončiť dialóg. K dispozícií je niekoľko možných formulácií odpovedí na dané otázky (napr. iná katedra, nová katedra, zamestnanec inej katedry, ...).
|